Over ons

De “Over ons”-pagina is een van de meest bekeken pagina’s van je website. Kijk maar eens in je statistieken en je zult zien dat het merendeel van je bezoekers op deze pagina terechtkomt. Het is de pagina waar jij kennis maakt met je klant. Dit is de pagina waar je iets over je bedrijf vertelt. Wat jullie aanbieden, wie er werken, wat jullie missie en visie is. En misschien wel hoe lang jullie bestaan. Ziet jouw over ons pagina er zo uit? Dan doe je het verkeerd! Een over ons pagina gaat niet over jou! Bezoekers die de over ons pagina bezoeken zijn al geïnteresseerd. Gebruik je over ons pagina om twijfelaars gerust te stellen. Laat ze zien dat jij de juiste partij voor ze bent. Vertel ze wat jou uniek maakt, wat je passie is en wie er achter het bedrijf zit. Maak je bezoeker vooral duidelijk waarom men voor jou moet kiezen.

6 tips voor een goede “Over ons”-pagina:

Verdiep je in je bezoeker

Als een bezoeker jouw over ons pagina bezoekt dan doet deze dit niet voor niets. Ze hebben nog enkele vragen en ze willen weten of jouw bedrijf het bedrijf is dat het beste bij hun vraag/behoefte past. Kort om, je bezoeker twijfelt nog. Verdiep je in je klanten. Welke vragen worden er veel gesteld en welke bedrijfseigenschappen kunnen een twijfelende klant over de streep trekken?

Kies voor persoonlijk

Maak duidelijk wie er achter het bedrijf zit. Wat zijn de drijfveren en kernwaardes? Schrijf vanuit je passie en hart voor je zaak. Vraag ook je klanten waarom zij nu juist voor jou gekozen hebben. Wat maakt jou anders en beter ten opzichte van de concurrent? Schrijf in de ik of wij vorm. De derde persoon is toepasselijk bij lezingen of begrafenissen, niet op je over ons pagina. Als je bedrijf informeel is of van humor houdt, laat dit dan duidelijk zien op je over ons pagina. Laat de pagina een weerspiegeling van de persoonlijkheid van je bedrijf zijn!

Gebruik feiten

Veelal worden over ons pagina’s gevuld met wollige taal. Deskundigheid, goedkoopste, klantvriendelijk etc. Veelzeggende worden die zonder feiten geen waarde hebben. Bewijs je argumenten met feiten! Ben je de goedkoopste, deskundigste of betrouwbaarste? Bewijs het dan! Verwerk altijd je behaalde successen. Heb je een bepaald keurmerk verdient, een goede klanttevredenheidscore of is je klantenbestand verdubbelt? Gebruik deze feiten om je argumenten waarde te geven. Gebruik je ook “gebreken”. Elk nadeel heeft zijn voordeel! Ben je een klein bedrijf? Dan ben je flexibel. Heb je nog geen kantoor? Dan werk je in company etc.

Vertel wat je bedrijf doet

Probeer geen opsomming te geven over al je producten of diensten, maar omschrijf je methodieken en werkwijzen. Leg je bezoeker uit hoe jij te werk gaat en wat het betekent als zij voor jou kiezen. Geef ook aan vanuit welke locaties jullie werken en wat jullie onderscheidend vermogen is. Over ons pagina ZZP

Maak je niet TE groot

Als zzp-er wil je graag serieus genomen worden. Veel zpp-ers kiezen er voor om hun bedrijf groter te doen lijken dan het daadwerkelijk is. Waarom eigenlijk? Ik begrijp heel goed dat jij voor waar aangenomen wilt worden. Je bent immers serieus met je vak bezig. Maar is een groot bedrijf daar belangrijk voor? Kleine bedrijven hebben ook zo hun voordelen. Zo zijn kleine bedrijven vaak flexibeler, intiemer en innovatiever. Iets waar sommige opdrachtgevers zou naar opzoek kunnen zijn. Wees eerlijk, transparant en vooral je zelf.

Laat jezelf zien

Als mensen op je over ons pagina komen zijn ze benieuwd naar diegene achter het bedrijf. Ik heb je al vertelt hoe belangrijk de tekst is. Maar vergeet ook de visuele elementen niet. Plaats foto’s van jezelf en je team. Denk daarbij goed na over je uitstraling. Is je bedrijf meer te typeren als informeel? Ga dan niet met een stropdas op de foto. Wees jezelf. Trek de kleren aan die je normaal ook bij een acquisitie gesprek aan zou doen. Conclusie: Over ons pagina De over ons pagina is bij uitstek de manier om jezelf te presenteren. Schroom niet om over jezelf, personeel of bedrijf te vertellen. Hoe soepeler jij de eerste kennismaking laat verlopen, hoe betrouwbaarder jij overkomt. Geef daarbij kort en bonding antwoord op de vragen wie, wat, waar, waarom en hoe. En onthoud… Je over ons pagina is nooit “echt” af!